ALPHERA Financial Services is een handelsnaam van BMW Financial Services Nederland B.V. en verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Wij zijn gevestigd aan de Takkebijsters 59, 4817BL in Breda. Wij verwerken uw persoonsgegevens zorgvuldig en dragen zorg voor een passende beveiliging. Deze privacyverklaring geeft weer hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens. Daarnaast beschrijft deze verklaring welke rechten u heeft op het gebied van privacy.
ALPHERA Financial Services is een handelsnaam van BMW Financial Services Nederland B.V., een dochtermaatschappij van BMW Group Nederland. ALPHERA Financial Services is verantwoordelijk voor al uw persoonsgegevens die worden verwerkt via de erkende dealers, uw contactpersonen bij ALPHERA Financial Services, de website www.alphera.nl, wanneer u diensten van ons afneemt, of op een andere manier met ons in contact treedt.
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die informatie kunnen verschaffen over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Welke persoonsgegevens wij van u gebruiken, hangt af van de dienst die u van ons afneemt. Wij kunnen onder andere de volgende categorieën persoonsgegevens verzamelen en verwerken:
Identificatie
Gegevens met betrekking tot uw identiteit
Gegevens om uw identiteit vast te stellen, zoals een rijbewijs of identiteitsbewijs.
Socio-demografische kenmerken
Persoonlijkheid
Gedragskenmerken
Uw persoonsgegevens worden door ALPHERA Financial Services onder andere verwerkt voor de volgende doeleinden:
Naleving van wettelijke verplichtingen
Garanderen van productkwaliteit, onderzoek en ontwikkeling van nieuwe producten of services
Naleving van contractuele verplichtingen
Promotionele communicatie
Gegevensoverdracht binnen de BMW Group
ALPHERA Financial Services is een onderdeel van de BMW Group. In sommige gevallen sturen wij uw gegevens, na een zorgvuldige controle, naar andere ondernemingen binnen de BMW Group, die vervolgens verantwoordelijk zijn voor de verdere verwerking.
Gegevensoverdracht aan geselecteerde derden
ALPHERA Financial Services gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. In principe delen wij uw persoonsgegevens niet met derden. Wij delen uw persoonsgegevens alleen met derden als dat nodig is voor de uitvoering van het contract. Bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij. Ook kunnen wij uw persoonsgegevens doorgeven aan andere derden, zoals overheidsinstanties, voor zover wij dat wettelijk verplicht zijn.
Verwerking in het buitenland
Doorgifte aan landen buiten de Europese Unie gebeurt alleen indien dat land een passend beveiligingsniveau waarborgt, zoals dat toepasselijk is in de EU.
Wij maken gebruik van diverse beveiligingsmaatregelen zoals dataversleuteling en authenticatietools om de veiligheid, integriteit en beschikbaarheid van uw gegevens te beschermen en te behouden. Onze dienstverleners en zakelijke partners doen er alles aan om uw persoonsgegevens te beschermen door middel van fysieke, elektronische en procesgerichte veiligheidsmaatregelen. Wij gebruiken onder meer de volgende voorzieningen:
Uw gegevens die zijn verzameld voor de uitvoering van de dienstverlening door ALPHERA Financial Services kunnen in een geanonimiseerde vorm worden gebruikt om de kwaliteit van producten en diensten te kunnen waarborgen en ten behoeve van onderzoek en ontwikkeling. ‘Geanonimiseerd’ betekent dat de gegevens niet langer rechtstreeks naar u kunnen worden teruggeleid.
Via onze website kunt u solliciteren op onze vacatures en stages, ook kunt u open sollicitaties versturen. In deze gevallen ontvangen wij uw persoonsgegevens. Wij bewaren uw persoonsgegevens gedurende de sollicitatieprocedure. Uw persoonsgegevens worden bewaard indien u daadwerkelijk bij ons in dienst komt.
Wanneer u niet wordt aangenomen zullen wij na afloop van de sollicitatieprocedure uw gegevens binnen vier weken vernietigen, tenzij u ons toestemming geeft om uw gegevens te bewaren en deze in ons portfolio op te nemen.
Voor ALPHERA Financial Services (onderdeel van BMW Financial Services Nederland B.V. (BMW FS)) staat een zorgvuldige behandeling van klanten voorop. Daarom is er een beheerst beloningsbeleid opgesteld. Het beloningsbeleid van BMW FS geldt voor alle personen werkzaam onder de verantwoordelijkheid van BMW en is in overeenstemming met de kernwaarden van BMW. BMW FS beloont al haar werknemers door middel van een vaste beloning aangevuld met een variabele beloning. De variabele beloning is gemiddeld nooit meer dan 20% van de totale vaste beloning van alle werknemers en per individu nooit meer dan 100% van de vaste beloning op jaarbasis. Er zijn geen medewerkers die een totale jaarlijkse beloning van €1 miljoen of meer hebben ontvangen.
De variabele beloning wordt gevormd door persoonlijke targets en bedrijfstargets van BMW FS en BMW Group.
BMW FS evalueert periodiek of aanpassingen op het beloningsbeleid gewenst of noodzakelijk zijn.
ALPHERA Financial Services kan telefoongesprekken opnemen voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. De opgenomen telefoongesprekken worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor deze doeleinden. Dit betekent dat deze in beginsel niet langer dan twee maanden worden bewaard. U heeft hierbij op elk moment het recht een verzoek bij ons in te dienen om het opgenomen telefoongesprek te beluisteren of een transcriptie te ontvangen, bezwaar te maken of het opgenomen telefoongesprek door ons te laten verwijderen. Indien u dit wenst, kunt u dit verzoek richten via voornoemde contactgegevens. Wij kunnen echter niet voldoen aan ieder verzoek tot het wissen van de opnames. Zo kunnen wij op grond van wettelijke verplichtingen verplicht zijn om de opnames te verwerken, of hebben wij de opnames nodig om rechtsvorderingen te doen gelden of uit te voeren, of ons tegen rechtsvorderingen te verweren. Indien u vraagt om een transcriptie van een opgenomen telefoongesprek, is het doorsturen of publiceren hiervan enkel toegestaan met schriftelijke toestemming van ALPHERA.
In omstandigheden waarin we ons gerechtvaardigd belang willen beschermen, waarbij: we gebruik hebben gemaakt van ons recht om de overeenkomst te beëindigen door middel van een juridische procedure als gevolg van verzuim met betrekking tot een van uw verplichtingen uit hoofde van een overeenkomst; of een gerechtelijk bevel dat in ons voordeel is verleend voor teruggave van het voertuig; kunnen we voertuigvolging inschakelen (door middel van bestaande in-car-functionaliteit) om het voertuig te lokaliseren. Dergelijke voertuigvolgsystemen kunnen de verwerking van uw persoonlijke gegevens inhouden, zoals uw locatie of adres.
In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming bewaren wij uw gegevens zo lang dit nodig is voor de doeleinden waarvoor wij uw gegevens verwerken. Om ervoor te zorgen dat al uw gegevens worden verwijderd in overeenstemming met het beginsel van gegevensminimalisering en de Algemene Verordening Gegevensbescherming, heeft ALPHERA Financial Services een intern data retentiebeleid ontwikkeld.
De standaard bewaartermijn die wij hanteren voor klantgegevens is vijf jaar. Te rekenen vanaf het einde van het contract. De bewaartermijn kan voor specifieke informatie langer zijn, indien dat nodig is om aan wettelijke voorschriften te kunnen voldoen of als daar een andere dringende noodzaak voor is, zoals een claim of rechtszaak.
Als u vragen hebt met betrekking tot het gebruik van uw persoonsgegevens, kunt u contact opnemen met ALPHERA Financial Services: per e-mail op csc@alphera.nl of telefonisch op het nummer (070) 41 47 560.
Wilt u gebruik maken van uw rechten? Afhankelijk van het type en de omvang van uw verzoek, kunnen wij u vragen om uw verzoek schriftelijk in te dienen. Overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming hebt u, als de betrokkene, onder meer de volgende rechten ten aanzien van ALPHERA Financial Services:
Tijdslimieten voor naleving van de rechten van de betrokkenen
Wij doen er alles aan om binnen 30 dagen aan uw verzoek te voldoen. Deze tijdslimiet kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als de tijdslimiet verlengd wordt, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Klachten aan toezichthoudende autoriteiten
ALPHERA Financial Services neemt uw voorbehouden en rechten zeer serieus. Als u echter van mening bent dat wij uw klachten of voorbehouden niet naar behoren hebben afgehandeld, hebt u het recht om een klacht in te dienen bij de verantwoordelijke gegevensbeschermingsautoriteit, de Autoriteit Persoonsgegevens.
ALPHERA Financial Services is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens die u aanlevert in het kader van het klanttevredenheidsonderzoek. Wij zijn gevestigd aan de Madame Curielaan 1, 2289 CA in Rijswijk. Wij verwerken uw persoonsgegevens zorgvuldig en dragen zorg voor een passende beveiliging. Deze privacyverklaring geeft weer welke rechten u heeft en hoe wij omgaan met de persoonsgegevens die u aanlevert in het kader van het klanttevredenheidsonderzoek.
ALPHERA Financial Services is een dochtermaatschappij van BMW Group Nederland. ALPHERA Financial Services is verantwoordelijk voor al uw persoonsgegevens die worden verwerkt via het klanttevredenheidsonderzoek. Het klanttevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd door TTR GMBH, gevestigd te Karlsruhe in Duitsland. TTR GMBH treedt op als verwerker, en gebruikt de door u aangeleverde gegevens niet voor haar eigen doelstellingen. ALPHERA Financial Services is een verwerkersovereenkomst met TTR GMBH aangegaan waarin ALPHERA Financial Services hoge eisen stelt aan TTR GMBH met betrekking tot de technische en organisatorische maatregelen die TTR GMBH dient te hanteren ter beveiliging van de aan haar toevertrouwde persoonsgegevens.
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die informatie kunnen verschaffen over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Wij kunnen onder andere de volgende categorieën persoonsgegevens verzamelen en verwerken in het kader van het klanttevredenheidsonderzoek, mits u daar toestemming voor geeft:
Identificatie:
Socio-demografische en biologische kenmerken:
Persoonlijkheid:
Uw persoonsgegevens worden door ALPHERA Financial Services voor de volgende doeleinden:
Garanderen van productkwaliteit, onderzoek en ontwikkeling van nieuwe producten of services:
Promotionele communicatie
Gegevensoverdracht binnen de BMW Group
ALPHERA Financial Services is een onderdeel van de BMW Group. In sommige gevallen sturen wij uw gegevens, na een zorgvuldige controle, naar andere ondernemingen binnen de BMW Group, die vervolgens verantwoordelijk zijn voor de verdere verwerking.
Gegevensoverdracht aan geselecteerde derden
ALPHERA Financial Services gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. In principe delen wij uw persoonsgegevens niet met derden.
Verwerking in het buitenland
Doorgifte aan landen buiten de Europese Unie gebeurt alleen indien dat land een passend beveiligingsniveau waarborgt, zoals dat toepasselijk is in de EU.
Wij maken gebruik van diverse beveiligingsmaatregelen, zoals dataversleuteling en authenticatietools om de veiligheid, integriteit en beschikbaarheid van uw gegevens te beschermen en te behouden. Onze dienstverleners en zakelijke partners doen er alles aan om uw persoonsgegevens te beschermen door middel van fysieke, elektronische en procesgerichte veiligheidsmaatregelen. Wij gebruiken onder meer de volgende voorzieningen:
Als u geen toestemming hebt gegeven voor de verwerking van uw persoonsgegevens bij het klanttevredenheidsonderzoek, danzullen uw antwoorden zonder persoonsgegevens worden opgeslagen en verwerkt.
In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming bewaren wij uw gegevens zo lang dit nodig is voor de doeleinden waarvoor wij uw gegevens verwerken. Om ervoor te zorgen dat al uw gegevens worden verwijderd in overeenstemming met het beginsel van gegevensminimalisering en de Algemene Verordening Gegevensbescherming, heeft ALPHERA Financial Services een intern data retentiebeleid ontwikkeld.
De bewaartermijn die wij hanteren voor klantgegevens in het kader van het klanttevredenheidsonderzoek is twee jaar, te rekenen vanaf de datum waarop de klant het klanttevredenheidsonderzoek invult.
Als u vragen hebt met betrekking tot het gebruik van uw persoonsgegevens, kunt u contact opnemen met ALPHERA Financial Services: per e-mail op csc@alphera.nl of telefonisch op het nummer (070) 41 47 560. U kunt ons ook per post bereiken door een brief te sturen naar ALPHERA Financial Services, Postbus 477, 2400 AL te Alphen aan den Rijn.
Wilt u gebruik maken van uw rechten? Afhankelijk van het type en de omvang van uw verzoek, kunnen wij u vragen om uw verzoek schriftelijk in te dienen. Overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming hebt u, als de betrokkene, onder meer de volgende rechten ten aanzien van ALPHERA Financial Services:
Tijdslimieten voor naleving van de rechten van de betrokkenen
Wij doen er alles aan om binnen 30 dagen aan uw verzoek te voldoen. Deze tijdslimiet kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als de tijdslimiet verlengd wordt, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Klachten aan toezichthoudende autoriteiten
ALPHERA Financial Services neemt uw voorbehouden en rechten zeer serieus. Als u echter van mening bent dat wij uw klachten of voorbehouden niet naar behoren hebben afgehandeld, hebt u het recht om een klacht in te dienen bij de verantwoordelijke gegevensbeschermingsautoriteit, de Autoriteit Persoonsgegevens.