ALPHERA.nl maakt gebruik van cookies.

Om u een goed werkende en geoptimaliseerde website te bieden maakt ALPHERA gebruik van onder meer functionele en analytische cookies. Daarnaast plaatsen derden ook cookies om u bijvoorbeeld gepersonaliseerde advertenties te tonen. Voor diverse cookies is uw toestemming benodigd. Klik hiernaast om onze cookie-instellingen te accepteren en te genieten van een volledig werkende website. Uw cookie-instellingen kunt u op elk gewenst moment weer aanpassen.
Instellingen aanpassen
afm
teaser teaser teaser

Contact

Heeft u vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Neem contact op
teaser teaser teaser

Online zelf regelen

Uw adres wijzigen of uw openstaand saldo opvragen? U regelt het online.

Direct regelen
teaser teaser teaser

Vraag en antwoord

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Lees meer
teaser teaser teaser

Contact

Heeft u vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Neem contact op
teaser teaser teaser

Online zelf regelen

Uw adres wijzigen of uw openstaand saldo opvragen? U regelt het online.

Direct regelen
< Terug naar overzicht

Verzekeringen

Alles over onze verzekeringen.

Heeft u uw auto, bedrijfswagen of motorfiets verzekerd via ALPHERA Financial Services? Dan vindt u hier praktische informatie welke u nodig kunt hebben gedurende de looptijd van uw overeenkomst. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

 

Telefoon (070) 41 47 560
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 19:00 uur
Zaterdag en zondag: gesloten
E-mail csc@alphera.nl
Ik heb schade. Wat moet ik nu doen?

De schade kunt u online melden via onderstaande button. Is er een tegenpartij betrokken bij de schade en/of is de politie aanwezig geweest? Dan dient u een Europees schadeformulier in te vullen.

 

Meld uw schade online

 

Kan ik de auto van mijn partner ook bij u verzekeren? Krijg ik korting op mijn premie?

U kunt de auto van uw partner ook bij ons verzekeren met onze “tweede autoregeling”. Hierbij wordt de hoogste no-claimkorting toegepast voor beide auto’s. U bouwt hiernaast wel allebei uw eigen schade vrije jaren op. Uw partner moet op hetzelfde adres staan ingeschreven als u.

Hoe bereken ik mijn premie?

U kunt uw premie gemakkelijk berekenen via één van onze calculatoren.

 

Bent u opzoek naar een autoverzekering? Bereken uw premie!

Bereken uw premie

 

Bent u opzoek naar een bedrijfswagenverzekering? Bereken uw premie dan hier:

Bereken uw premie

 

Bent u opzoek naar een motorverzekering of naar een van onze aanvullende verzekeringen?

Neem dan contact op met de ALPHERA Verzekering Service via het telefoonnummer (088) 57 72 450.

Mijn auto is gestolen. Wat moet ik nu doen?

U dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie en door te geven via ons online formulier.

 

Meld uw diefstal online

Hoe kan ik mijn verzekeringsdekking wijzigen?

Voor het wijzigingen van uw verzekeringsdekking neemt u contact op met de ALPHERA Verzekering Service via telefoonnummer (088) 57 72 450.

Ik rijd meer / minder kilometers per jaar dan opgegeven. Hoe kan ik dit doorgeven?

U kunt dit het beste doen door een e-mail te sturen naar alpheraverzekering@allianz.nl. Per post kan dit naar ALPHERA Verzekeringen, t.a.v. afdeling Verzekering Service, Postbus 761, 3000 AT Rotterdam. Vermeld in het bericht uw kenteken, polisnummer en de nieuwe inschatting van het aantal kilometers dat u per jaar denkt te gaan rijden. U kunt kiezen uit de volgende opties: < 10.000 km, < 15.000 km, < 20.000km en >20.000 (onbeperkt).

Ik heb een andere auto. Hoe kan ik deze wijziging doorgeven?

U kunt dit het beste doen door telefonisch contact op te nemen met ALPHERA Verzekering Service via telefoonnummer (088) 57 72 450.

Ik ben onlangs verhuisd. Hoe kan ik dit doorgeven?

U kunt dit het beste doen door een e-mail te sturen naar alpheraverzekering@allianz.nl. Vermeld in uw e-mail uw oude en nieuwe adres, uw kenteken en uw polisnummer. Ook de datum per wanneer de wijziging moet worden doorgevoerd is belangrijk.

Ik wil mijn verzekering beƫindigen. Wat moet ik daarvoor doen?

Voor het beëindigen van uw ALPHERA autoverzekering kunt u het beste een e-mail sturen naar alpheraverzekering@allianz.nl. Vermeld in uw e-mail uw kenteken, polisnummer en de datum per wanneer u de verzekering wilt opzeggen. Stuur ook het vrijwaringsbewijs mee indien u uw auto heeft verkocht. Het is ook mogelijk om de beëindiging per post aan ons door te geven. U kunt de brief met uw gegevens, versturen naar:

 

ALPHERA Verzekeringen
T.a.v. afdeling Verzekering Service
Postbus 761
3000 AT Rotterdam

Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?

Centrale database
Als u na 1 september 2007 een autoverzekering heeft afgesloten, staan uw opgebouwde schadevrije jaren in een centrale database (Roy Data). Onze verzekeraar Allianz controleert in deze database uw opgegeven jaren. Zelf ontvangt u een brief met daarin een bevestiging van uw aantal schadevrije jaren.

 

Royementsverklaring
Een royementsverklaring is het bewijs van uw opgebouwde schadevrije jaren. Dit bewijs ontvangt u van uw verzekeraar nadat u de autoverzekering heeft beëindigd. Heeft u vóór 1 september 2007 voor het laatst een autoverzekering afgesloten, dan moet u uw schadevrije jaren aantonen met een originele royementsverklaring. Een royementsverklaring is een waardedocument, dat maar één keer wordt verstrekt. De verklaring is slechts één jaar geldig. Daarna vervallen de schadevrije jaren. Sommige verzekeraars nemen in overleg ook een verklaring over die ouder is dan één jaar.

 

Leaseverklaring
Als u een leaseauto heeft gereden, dan kunt u de leasemaatschappij om een verklaring van uw eventuele schades vragen. Verzekeraars gaan bijna altijd akkoord met deze verklaringen, omdat leasemaatschappijen schades goed registreren.

Waar vind ik mijn schadevrije jaren?

Uw schadevrije jaren staan op uw polisblad
Het aantal schadevrije jaren staat vanaf 1 januari 2014 op het polisblad. Als er onlangs schade is gereden, dan kunt u de schadevrije jaren het beste opvragen bij de huidige verzekeringsmaatschappij. Zij kunnen u precies vertellen hoeveel schadevrije jaren u op dit moment heeft.

Wat is het verschil tussen een WA Casco, een WA Beperkt Casco en een WA Volledig Casco (allrisk) verzekering?

WA Casco
Met een WA dekking bent u alleen verzekerd tegen schade die u met uw auto toebrengt aan anderen. De schade aan uw eigen auto wordt niet vergoed.

 

WA Beperkt Casco
Deze verzekering dekt naast de verplichte WA-dekking ook diefstal en schade door brand, ruitbreuk, storm, hagel en botsingen met dieren.

 

WA Volledig Casco (allrisk)
Dit is de meest uitgebreide verzekering. Zelfs schade aan uw eigen auto is gedekt, ook als u die zelf heeft veroorzaakt. Verder dekt de allriskverzekering schade door brand, diefstal, inbraak, joyriding, ruitbreuk, botsingen met loslopende dieren, storm, hagel, overstroming, botsen en omslaan, aanrijdingen, te water raken, vandalisme en slippen. Voor nieuwe of jong gebruikte auto’s wordt meestal een volledig casco dekking afgesloten. Is uw auto gefinancierd? Ook dan eist de financieringsmaatschappij vaak een WA Volledig Casco dekking.

Uw feedback
 

Uw feedback

Uw algemene waardering over ALPHERA.nl

Kies hieronder een onderwerp.

ALPHERA wil graag weten wat u van onze website vindt. Is u iets opgevallen op de website, of wilt u reageren dan kunt u dat via dit formulier doen. Bij voorbaat dank.

Iets werkt niet
Vormgeving website
Gebruik website
Inhoud website
Compliment

Heeft u een vraag dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand mailadres. Of bel van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.