Heeft u uw auto, bedrijfswagen of motorfiets verzekerd via ALPHERA Financial Services? Dan vindt u hier praktische informatie welke u nodig kunt hebben gedurende de looptijd van uw overeenkomst. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Telefoon | (070) 41 47 560 |
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 19:00 uur | |
Zaterdag en zondag: gesloten | |
csc@alphera.nl |
De schade kunt u online melden via onderstaande button. Is er een tegenpartij betrokken bij de schade en/of is de politie aanwezig geweest? Dan dient u een Europees schadeformulier in te vullen.
U kunt de auto van uw partner ook bij ons verzekeren met onze “tweede autoregeling”. Hierbij wordt de hoogste no-claimkorting toegepast voor beide auto’s. U bouwt hiernaast wel allebei uw eigen schade vrije jaren op. Uw partner moet op hetzelfde adres staan ingeschreven als u.
U kunt uw premie gemakkelijk berekenen via één van onze calculatoren.
Bent u opzoek naar een autoverzekering? Bereken uw premie!
Bent u opzoek naar een bedrijfswagenverzekering? Bereken uw premie dan hier:
Bent u opzoek naar een motorverzekering of naar een van onze aanvullende verzekeringen?
Neem dan contact op met de ALPHERA Verzekering Service via het telefoonnummer (088) 57 72 450.
U dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie en door te geven via ons online formulier.
Voor het wijzigingen van uw verzekeringsdekking neemt u contact op met de ALPHERA Verzekering Service via telefoonnummer (088) 57 72 450.
U kunt dit het beste doen door een e-mail te sturen naar alpheraverzekering@allianz.nl. Per post kan dit naar ALPHERA Verzekeringen, t.a.v. afdeling Verzekering Service, Postbus 761, 3000 AT Rotterdam. Vermeld in het bericht uw kenteken, polisnummer en de nieuwe inschatting van het aantal kilometers dat u per jaar denkt te gaan rijden. U kunt kiezen uit de volgende opties: < 10.000 km, < 15.000 km, < 20.000km en >20.000 (onbeperkt).
U kunt dit het beste doen door telefonisch contact op te nemen met ALPHERA Verzekering Service via telefoonnummer (088) 57 72 450.
U kunt dit het beste doen door een e-mail te sturen naar alpheraverzekering@allianz.nl. Vermeld in uw e-mail uw oude en nieuwe adres, uw kenteken en uw polisnummer. Ook de datum per wanneer de wijziging moet worden doorgevoerd is belangrijk.
Voor het beëindigen van uw ALPHERA autoverzekering kunt u het beste een e-mail sturen naar alpheraverzekering@allianz.nl. Vermeld in uw e-mail uw kenteken, polisnummer en de datum per wanneer u de verzekering wilt opzeggen. Stuur ook het vrijwaringsbewijs mee indien u uw auto heeft verkocht. Het is ook mogelijk om de beëindiging per post aan ons door te geven. U kunt de brief met uw gegevens, versturen naar:
ALPHERA Verzekeringen
T.a.v. afdeling Verzekering Service
Postbus 761
3000 AT Rotterdam
Centrale database
Als u na 1 september 2007 een autoverzekering heeft afgesloten, staan uw opgebouwde schadevrije jaren in een centrale database (Roy Data). Onze verzekeraar Allianz controleert in deze database uw opgegeven jaren. Zelf ontvangt u een brief met daarin een bevestiging van uw aantal schadevrije jaren.
Royementsverklaring
Een royementsverklaring is het bewijs van uw opgebouwde schadevrije jaren. Dit bewijs ontvangt u van uw verzekeraar nadat u de autoverzekering heeft beëindigd. Heeft u vóór 1 september 2007 voor het laatst een autoverzekering afgesloten, dan moet u uw schadevrije jaren aantonen met een originele royementsverklaring. Een royementsverklaring is een waardedocument, dat maar één keer wordt verstrekt. De verklaring is slechts één jaar geldig. Daarna vervallen de schadevrije jaren. Sommige verzekeraars nemen in overleg ook een verklaring over die ouder is dan één jaar.
Leaseverklaring
Als u een leaseauto heeft gereden, dan kunt u de leasemaatschappij om een verklaring van uw eventuele schades vragen. Verzekeraars gaan bijna altijd akkoord met deze verklaringen, omdat leasemaatschappijen schades goed registreren.
Uw schadevrije jaren staan op uw polisblad
Het aantal schadevrije jaren staat vanaf 1 januari 2014 op het polisblad. Als er onlangs schade is gereden, dan kunt u de schadevrije jaren het beste opvragen bij de huidige verzekeringsmaatschappij. Zij kunnen u precies vertellen hoeveel schadevrije jaren u op dit moment heeft.
WA Casco
Met een WA dekking bent u alleen verzekerd tegen schade die u met uw auto toebrengt aan anderen. De schade aan uw eigen auto wordt niet vergoed.
WA Beperkt Casco
Deze verzekering dekt naast de verplichte WA-dekking ook diefstal en schade door brand, ruitbreuk, storm, hagel en botsingen met dieren.
WA Volledig Casco (allrisk)
Dit is de meest uitgebreide verzekering. Zelfs schade aan uw eigen auto is gedekt, ook als u die zelf heeft veroorzaakt. Verder dekt de allriskverzekering schade door brand, diefstal, inbraak, joyriding, ruitbreuk, botsingen met loslopende dieren, storm, hagel, overstroming, botsen en omslaan, aanrijdingen, te water raken, vandalisme en slippen. Voor nieuwe of jong gebruikte auto’s wordt meestal een volledig casco dekking afgesloten. Is uw auto gefinancierd? Ook dan eist de financieringsmaatschappij vaak een WA Volledig Casco dekking.