ALPHERA.nl maakt gebruik van cookies.

Om u een goed werkende en geoptimaliseerde website te bieden maakt ALPHERA gebruik van onder meer functionele en analytische cookies. Daarnaast plaatsen derden ook cookies om u bijvoorbeeld gepersonaliseerde advertenties te tonen. Voor diverse cookies is uw toestemming benodigd. Klik hiernaast om onze cookie-instellingen te accepteren en te genieten van een volledig werkende website. Uw cookie-instellingen kunt u op elk gewenst moment weer aanpassen.
Cookies weigeren of instellingen aanpassen
afm
teaser teaser teaser

Contact

Heeft u vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Neem contact op
teaser teaser teaser

Online zelf regelen

Uw adres wijzigen of uw openstaand saldo opvragen? U regelt het online.

Direct regelen
teaser teaser teaser

Vraag en antwoord

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Lees meer
teaser teaser teaser

Contact

Heeft u vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Neem contact op
teaser teaser teaser

Online zelf regelen

Uw adres wijzigen of uw openstaand saldo opvragen? U regelt het online.

Direct regelen
< Terug naar overzicht

Financieringen

Alles over onze financieringen.

Heeft u uw auto zakelijk of privé gefinancierd via ALPHERA Financial Services? Dan vindt u hier praktische informatie welke u nodig kunt hebben gedurende de looptijd van uw overeenkomst. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

 

Telefoon (070) 41 47 560
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 19:00 uur
Zaterdag en zondag: gesloten
E-mail csc@alphera.nl
Welke documenten moet ik meenemen bij het afsluiten van mijn financieringsovereenkomst?

Wilt u een particuliere financiering afsluiten? 
Neem dan bij het tekenen van de overeenkomst de volgende documenten mee:

• Kopie salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden)
• Indien u zelfstandig ondernemer bent een kopie aangifte inkomsten belasting
• Kopie rijbewijs
• Kopie bankafschrift waar uw salarisbetaling uit blijkt
• Kopie bankafschrift waar uw netto huur of hypotheeklasten uit blijken
• Kopie bankpas

Wilt u een zakelijke financiering afsluiten?
Dan hebben wij de volgende gegevens nodig:

• Kopie uitreksel Kamer van Koophandel
• Kopie bankpas
• Kopie rijbewijs

Uw autobedrijf stuurt de documenten samen met de ondertekende overeenkomst naar ons op. Wij maken daarna uw financiering in orde.

Ik heb een nieuwe auto gekocht en wil een financiering afsluiten. Wat moet ik doen?

Bepaal eerst hoe uw ideale financiering eruit ziet. Dit doet u met de online calculator. Hier ziet u hoeveel u maximaal kunt lenen voor het door u gewenste maandbedrag. Ook kunt u bekijken hoeveel uw nieuwe auto u per maand kost. 

U kunt vervolgens bij een bij ALPHERA aangesloten autobedrijf een offerte op maat laten maken. Of neem contact op met de experts van onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 560.

 

Bereken uw maandbedrag

Kom ik in aanmerking voor een financiering?

U kunt een aanvraag indienen voor een financiering bij ALPHERA Financial Services als u:
• een geldig identiteitsbewijs heeft;
• in Nederland woont;
• de Nederlandse nationaliteit, of een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd heeft;
• vanaf 18 jaar en ouder;
• een regelmatig inkomen heeft (zoals salaris of pensioen, maar geen studiefinanciering);
• op hetzelfde huisadres woont als uw eventuele medecontractant/partner;
• een e-mailadres en/of een (mobiel) telefoonnummer heeft.

Als u een aanvraag indient, bekijken wij of u een financiering kunt afsluiten. Daarvoor beoordelen wij onder andere uw inkomsten en uitgaven. Wij doen dat omdat wij er zeker van willen zijn dat u iedere maand uw maandbedrag kunt voldoen.t.

Hoe lang is het rentetarief geldig?

Het rentetarief waarmee wij rekenen kan iedere dag wijzigen. Zodra u echter een offerte heeft aangevraagd, is het rentetarief 30 kalenderdagen geldig.

Hoeveel mag ik maximaal lenen?

Hoeveel u maximaal kunt lenen, hangt af van uw persoonlijke situatie. In de online calculator op deze website ziet u hoeveel u maximaal kunt lenen voor het door u gewenste maandbedrag. Ook kunt u bekijken hoeveel uw nieuwe auto u per maand kost.

 

Bereken uw maximale lening

 

Wilt u meer weten?

Neem dan telefonisch contact met ons op via (070) 41 47 560.

 

Waarom is mijn financieringsaanvraag afgewezen?

De reden waarom wij een financieringsaanvraag afwijzen is vaak dat de hoogte van het bedrag niet past bij uw financiële situatie. Ook kan het zijn dat wij vinden dat een lening geen verstandige keuze is voor u gezien uw financiële situatie. Wij willen er namelijk zeker van zijn dat u het maandbedrag elke maand kunt betalen. En dat u niet in de problemen komt door een lening.

Is het mogelijk om een afschrijvingstabel te ontvangen voor mijn boekhouding?

Het kan voorkomen dat u of uw boekhouder een afschrijvingstabel nodig heeft om te kunnen verwerken in de boekhouding. Om de afschrijvingstabel aan te vragen, neem u contact met ons op via onderstaande gegevens:
T (070) 41 47 560
E csc@alphera.nl

De afschrijvingstabel die u van ons ontvangt heeft betrekking op de gehele contractduur. Hierdoor hoeft u de afschrijvingstabel maar eenmalig aan te vragen.

Hoe verloopt de aflevering van mijn auto?

De aflevering van uw auto verloopt op de gebruikelijke manier. Zodra wij de ondertekende contracten hebben ontvangen, neemt uw autobedrijf contact met u op om een afspraak voor de aflevering te maken. U kunt op die dag uw auto mee naar huis nemen.

Hoe kan ik het openstaand saldo van mijn overeenkomst opvragen?

U kunt eenvoudig online uw openstaand saldo opvragen. Na het online opvragen ontvangt u een brief, waarin het saldo wordt bevestigd. Wij bevestigen het saldo in een brief, omdat wij deze gegevens in verband met uw privacy niet telefonisch bespreken. In de brief leggen wij u ook uit wat u moet doen om het saldo daadwerkelijk in te lossen.

 

Openstaand saldo opvragen

 

Wat is een tenaamstellingscode?

Sinds januari 2014 heeft de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) het voormalige overschrijvingsbewijs vervangen door de kentekencard. Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingcode. Deze code bestaat uit 9 cijfers waarvan u het eerste deel ontvangt bij overschrijving van de auto en het tweede deel met de kentekencard die het RDW u stuurt. Wanneer u de auto via ons financiert, zult u het eerste deel van de 9 cijferige tenaamstellingscode niet ontvangen. In het kentekenregister is dan een verstrekkingsvoorbehoud geplaatst. Wanneer u voor uw auto de code opvraagt, zullen wij de code ontvangen.

U ontvangt het eerste deel van de tenaamstellingscode wanneer de financiering in zijn geheel is ingelost en de storneringstermijn van 56 dagen verstreken is.

Wanneer ontvang ik mijn overschrijvingsbewijs of tenaamstellingscode?

Bij volledige aflossing ontvangt u van ons het eigendomsbewijs zodat u de auto kan vrijwaren en opnieuw kan tenaamstellen.

* Voor voertuigen te naam gesteld na 1 januari 2014 ontvangt u van ons een tenaamstellingscode. Met deze code in combinatie met uw documentnummer op uw kentekencard, kunt u de auto laten vrijwaren.

Wat moet ik doen om mijn overschrijvingsbewijs of tenaamstellingscode direct te ontvangen?

Als u de slotsom in één keer betaalt plus twee maandtermijn, kunnen wij u de eigendomspapieren direct verstrekken. De reeds geïncasseerde twee maandtermijnen kunt u vervolgens storneren.

Uw feedback
 

Uw feedback

Uw algemene waardering over ALPHERA.nl

Kies hieronder een onderwerp.

ALPHERA wil graag weten wat u van onze website vindt. Is u iets opgevallen op de website, of wilt u reageren dan kunt u dat via dit formulier doen. Bij voorbaat dank.

Iets werkt niet
Vormgeving website
Gebruik website
Inhoud website
Compliment

Heeft u een vraag dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand mailadres. Of bel van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.