Heeft u uw auto zakelijk of privé gefinancierd via ALPHERA Financial Services? Dan vindt u hier praktische informatie welke u nodig kunt hebben gedurende de looptijd van uw overeenkomst. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Telefoon | (070) 41 47 560 |
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 19:00 uur | |
Zaterdag en zondag: gesloten | |
csc@alphera.nl |
Wilt u een particuliere financiering afsluiten?
Neem dan bij het tekenen van de overeenkomst de volgende documenten mee:
• Kopie salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden)
• Indien u zelfstandig ondernemer bent een kopie aangifte inkomsten belasting
• Kopie rijbewijs
• Kopie bankafschrift waar uw salarisbetaling uit blijkt
• Kopie bankafschrift waar uw netto huur of hypotheeklasten uit blijken
• Kopie bankpas
Wilt u een zakelijke financiering afsluiten?
Dan hebben wij de volgende gegevens nodig:
• Kopie uitreksel Kamer van Koophandel
• Kopie bankpas
• Kopie rijbewijs
Uw autobedrijf stuurt de documenten samen met de ondertekende overeenkomst naar ons op. Wij maken daarna uw financiering in orde.
Bepaal eerst hoe uw ideale financiering eruit ziet. Dit doet u met de online calculator. Hier ziet u hoeveel u maximaal kunt lenen voor het door u gewenste maandbedrag. Ook kunt u bekijken hoeveel uw nieuwe auto u per maand kost.
U kunt vervolgens bij een bij ALPHERA aangesloten autobedrijf een offerte op maat laten maken. Of neem contact op met de experts van onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 560.
U kunt een aanvraag indienen voor een financiering bij ALPHERA Financial Services als u:
• een geldig identiteitsbewijs heeft;
• in Nederland woont;
• de Nederlandse nationaliteit, of een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd heeft;
• vanaf 18 jaar en ouder;
• een regelmatig inkomen heeft (zoals salaris of pensioen, maar geen studiefinanciering);
• op hetzelfde huisadres woont als uw eventuele medecontractant/partner;
• een e-mailadres en/of een (mobiel) telefoonnummer heeft.
Als u een aanvraag indient, bekijken wij of u een financiering kunt afsluiten. Daarvoor beoordelen wij onder andere uw inkomsten en uitgaven. Wij doen dat omdat wij er zeker van willen zijn dat u iedere maand uw maandbedrag kunt voldoen.t.
Het rentetarief waarmee wij rekenen kan iedere dag wijzigen. Zodra u echter een offerte heeft aangevraagd, is het rentetarief 30 kalenderdagen geldig.
Hoeveel u maximaal kunt lenen, hangt af van uw persoonlijke situatie. In de online calculator op deze website ziet u hoeveel u maximaal kunt lenen voor het door u gewenste maandbedrag. Ook kunt u bekijken hoeveel uw nieuwe auto u per maand kost.
Wilt u meer weten?
Neem dan telefonisch contact met ons op via (070) 41 47 560.
De reden waarom wij een financieringsaanvraag afwijzen is vaak dat de hoogte van het bedrag niet past bij uw financiële situatie. Ook kan het zijn dat wij vinden dat een lening geen verstandige keuze is voor u gezien uw financiële situatie. Wij willen er namelijk zeker van zijn dat u het maandbedrag elke maand kunt betalen. En dat u niet in de problemen komt door een lening.
Het kan voorkomen dat u of uw boekhouder een afschrijvingstabel nodig heeft om te kunnen verwerken in de boekhouding. Om de afschrijvingstabel aan te vragen, neem u contact met ons op via onderstaande gegevens:
T (070) 41 47 560
E csc@alphera.nl
De afschrijvingstabel die u van ons ontvangt heeft betrekking op de gehele contractduur. Hierdoor hoeft u de afschrijvingstabel maar eenmalig aan te vragen.
De aflevering van uw auto verloopt op de gebruikelijke manier. Zodra wij de ondertekende contracten hebben ontvangen, neemt uw autobedrijf contact met u op om een afspraak voor de aflevering te maken. U kunt op die dag uw auto mee naar huis nemen.
U kunt eenvoudig online uw openstaand saldo opvragen. Na het online opvragen ontvangt u een brief, waarin het saldo wordt bevestigd. Wij bevestigen het saldo in een brief, omdat wij deze gegevens in verband met uw privacy niet telefonisch bespreken. In de brief leggen wij u ook uit wat u moet doen om het saldo daadwerkelijk in te lossen.
Sinds januari 2014 heeft de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) het voormalige overschrijvingsbewijs vervangen door de kentekencard. Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingcode. Deze code bestaat uit 9 cijfers waarvan u het eerste deel ontvangt bij overschrijving van de auto en het tweede deel met de kentekencard die het RDW u stuurt. Wanneer u de auto via ons financiert, zult u het eerste deel van de 9 cijferige tenaamstellingscode niet ontvangen. In het kentekenregister is dan een verstrekkingsvoorbehoud geplaatst. Wanneer u voor uw auto de code opvraagt, zullen wij de code ontvangen.
U ontvangt het eerste deel van de tenaamstellingscode wanneer de financiering in zijn geheel is ingelost en de storneringstermijn van 56 dagen verstreken is.
Bij volledige aflossing ontvangt u van ons het eigendomsbewijs zodat u de auto kan vrijwaren en opnieuw kan tenaamstellen.
* Voor voertuigen te naam gesteld na 1 januari 2014 ontvangt u van ons een tenaamstellingscode. Met deze code in combinatie met uw documentnummer op uw kentekencard, kunt u de auto laten vrijwaren.
Als u de slotsom in één keer betaalt plus twee maandtermijn, kunnen wij u de eigendomspapieren direct verstrekken. De reeds geïncasseerde twee maandtermijnen kunt u vervolgens storneren.