ALPHERA.nl maakt gebruik van cookies.

Om u een goed werkende en geoptimaliseerde website te bieden maakt ALPHERA gebruik van onder meer functionele en analytische cookies. Daarnaast plaatsen derden ook cookies om u bijvoorbeeld gepersonaliseerde advertenties te tonen. Voor diverse cookies is uw toestemming benodigd. Klik hiernaast om onze cookie-instellingen te accepteren en te genieten van een volledig werkende website. Uw cookie-instellingen kunt u op elk gewenst moment weer aanpassen.
Instellingen aanpassen
afm
teaser teaser teaser

Contact

Heeft u vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Neem contact op
teaser teaser teaser

Online zelf regelen

Uw adres wijzigen of uw openstaand saldo opvragen? U regelt het online.

Direct regelen
teaser teaser teaser

Vraag en antwoord

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Lees meer
teaser teaser teaser

Contact

Heeft u vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Neem contact op
teaser teaser teaser

Online zelf regelen

Uw adres wijzigen of uw openstaand saldo opvragen? U regelt het online.

Direct regelen
< Terug naar overzicht

Contracten

Alles over uw contract.

Hier vindt u praktische informatie over uw contract of als u wilt weten wat de mogelijkheden zijn aan het einde van uw contract. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

 

Telefoon (070) 41 47 560
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 19:00 uur
Zaterdag en zondag: gesloten
E-mail csc@alphera.n

 

 

 

Mijn contractloop af. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Uw financieringsovereenkomst bij ALPHERA Financial Services eindigt binnenkort. Nadat u alle verplichtingen heeft voldaan bent u eigenaar van uw auto. Een mooi moment om te beslissen wat u wilt gaan doen. U kunt ervoor kiezen om door te rijden in uw huidige auto, maar u kunt hem natuurlijk ook inruilen voor een nieuwe auto. 

Kiest u voor een nieuwe auto?
Wij maken graag een offerte op maat voor u. Daarbij houden we rekening met de inruilwaarde van uw huidige auto. Neem gerust contact met de medewerkers van onze klantenservice voor meer informatie:

T (070) 41 47 560
E csc@alphera.nl

Welke documenten moet ik meenemen bij het afsluiten van mijn financieringsovereenkomst?

Wilt u een particuliere financiering afsluiten? 
Neem dan bij het tekenen van de overeenkomst de volgende documenten mee:

• Kopie salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden)
• Indien u zelfstandig ondernemer bent een kopie aangifte inkomsten belasting
• Kopie rijbewijs
• Kopie bankafschrift waar uw salarisbetaling uit blijkt
• Kopie bankafschrift waar uw netto huur of hypotheeklasten uit blijken
• Kopie bankpas

Wilt u een zakelijke financiering afsluiten?
Dan hebben wij de volgende gegevens nodig:

• Kopie uitreksel Kamer van Koophandel
• Kopie bankpas
• Kopie rijbewijs

Uw autobedrijf stuurt de documenten samen met de ondertekende overeenkomst naar ons op. Wij maken daarna uw financiering in orde.

Ik heb mijn contract getekend en nu?

Als u uw contract heeft getekend, stuurt het autobedrijf dit naar ons terug met een aantal bijlagen. Nadat wij het contract hebben ontvangen, maken wij het geld voor uw auto over naar het autobedrijf. Zodra het geld daar binnen is, maakt het autobedrijf een afspraak met u voor de aflevering.

Is het mogelijk om mijn financieringsovereenkomst voortijdig te beƫindigen?

Het is mogelijk uw financieringsovereenkomst voor uw contractuele afgesproken einddatum te beëindigen. In sommige gevallen zijn hier wel kosten aan verbonden. 

Blijft u bij ons?
Als u een nieuwe overeenkomst bij ALPHERA Financial Services afsluit, betaalt u geen verbrekingsvergoeding. Neem gerust contact op met onze klantenservice als u hier meer over wilt weten:
T (070) 41 47 560
E csc@alphera.nl

Hoe lang is het rentetarief geldig?

Het rentetarief waarmee wij rekenen kan iedere dag wijzigen. Zodra u echter een offerte heeft aangevraagd, is het rentetarief 30 kalenderdagen geldig.

Ik ben van gedachten veranderd. Wat is de opzegtermijn?

Wij begrijpen dat u van gedachten kan veranderen. Indien u uw financiering wilt opzeggen, dan lost u eigenlijk uw financiering voortijdig af. Voortijdig aflossen is altijd per direct mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via telefoonnummer (070) 41 47 560. Uw overeenkomst kan direct worden stopgezet. U ontvangt dan van ons het openstaand saldo, welke u binnen 5-7 werkdagen dient te betalen. Na de betaling van het openstaand saldo, ontvangt u van ons het overschrijvingsbewijs (ook wel de tenaamstellingcode).

Kan ik het gehele bedrag voortijdig boetevrij aflossen?

U kunt altijd voortijdig aflossen. Wanneer u voor Autoplan (privé) of Executive Plan (zakelijk) kiest, dan kunt u altijd boetevrij aflossen. Als u gebruik maakt van Private Finance (privé) of Financial Lease (zakelijk), zijn er kosten verbonden aan het vroegtijdig aflossen.

Wordt mijn contract aangemeld bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel?

Een financiering voor natuurlijke personen melden wij bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Ook melden wij het bij het BKR als u een achterstand van twee of meer vervallen termijnen heeft of wanneer er andere onregelmatigheden zijn.

Ik heb een brief ontvangen over mijn slotsom, wat moet ik doen?

Een nieuwe auto financieren
Wilt u een nieuwe auto financieren? Dan maken wij graag een offerte op maat voor u. Daarbij houden we rekening met de inruilwaarde van uw huidige auto. Neem gerust contact met ons op via onderstaande gegevens:
T (070) 41 47 560
E csc@alphera.nl

Uw slotsom doorfinancieren
Wilt u liever uw slotsom doorfinancieren of deze juist in één keer inlossen? Ook dan neemt u contact met ons op via onderstaande gegevens:
T (070) 41 47 560
E csc@alphera.nl

Uw slotsom voldoen
Indien u niets doet, dan wordt de slottermijn op de einddatum van uw contract aan u gefactureerd. Twee weken later wordt dit bedrag dan automatisch geïncasseerd van uw rekening.

Is het mogelijk om mijn slotsom door te financieren?

Ja, u kunt uw slotsom doorfinancieren. Heeft u hier interesse in? Dan kunt u voor het einde van uw overeenkomst een voorstel bij ons aanvragen om uw slottermijn door te financieren. Besluit u om de slotsomdoor te financieren, dan hebben wij onderstaande gegevens van u nodig:

Zakelijk overeenkomst
• Gewaarmerkt uittreksel KvK (niet ouder dan 6 maanden en niet digitaal gewaarmerkt)
• Kopie geldig rijbewijs van de tekeningsbevoegde
• Kopie geldig rijbewijs, naam, adres en woonplaats van de berijder
• Kopie bankpas ten behoeve van de automatische incasso
• Gewenste overnamedatum (deze datum dient te allen tijden minimaal zes weken in de toekomst te liggen)

Privé overeenkomst
• Kopie rijbewijs van berijder en kopie legitimatiebewijs van elke overige aanvrager
• Kopie bankpas van de bankrekening waarvan incasso zal plaatsvinden
• Kopie salarisstrook of een kopie IB aangifte van het laatste boekjaar
• Kopie bankafschrift waarop de salaris

 

Indien u niets doet, dan wordt de slottermijn op de einddatum van uw contract aan u gefactureerd. Twee weken later wordt dit bedrag dan automatisch geïncasseerd van uw rekening.

Uw feedback
 

Uw feedback

Uw algemene waardering over ALPHERA.nl

Kies hieronder een onderwerp.

ALPHERA wil graag weten wat u van onze website vindt. Is u iets opgevallen op de website, of wilt u reageren dan kunt u dat via dit formulier doen. Bij voorbaat dank.

Iets werkt niet
Vormgeving website
Gebruik website
Inhoud website
Compliment

Heeft u een vraag dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand mailadres. Of bel van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.